اصفهان، خیابان لاله، خیابان قدس

کاشی سنتی قیمت مناسب برای نمای ساختمان

انتخاب بهترین مدل های کاشی سنتی قیمت مناسب برای نمای ساختمان

کاشی سنتی قیمت مناسب در مدل های مختلف محصولی از جنس سفال و سرامیک هست که برای نازک کاری و زیبا سازی ساختمان برای پوشیدن سطوح کف و دیوار استفاده می شود. کاشی های سنتی نما مارک اصفهان در دسته مستحکم ترین متریال ساختمانی است که برای قسمت های مختلف از جمله نمای ساختمان کاربرد دارد. از جمله ویژگی هایی کاشی سنتی اصفهان می توان به میزان جذب رطوبت کم، مقاومت در برابر نور خورشید و برودت هوا، ثبات رنگ در برابر آفتاب و … اشاره نمود.

 

انتخاب کاشی سنتی قیمت مناسب نمای ساختمان
انتخاب کاشی سنتی قیمت مناسب نمای ساختمان – نما مارک

 

معرفی کاشی سنتی نمای ساختمان

در این مقاله سعی شده است، به این سوال که کاشی سنتی اصفهان مخصوص نمای ساختمان چیست و انواع آن چگونه است، پاسخ بدهیم امروزه کدام خانه است که حداقل در یکی از مکان های خود کاشی و سرامیک را به کار نبرده باشد؟

در حقیقت این دو نوه محصول آن قدر رایج هستند که حتی تصور ساخت خانه بدون هر یک از آن ها، تقریبا غیر ممکن می نماید، نصب کاشی و سرامیک در مرحله نازک کاری ساختمان اتفاق می افتد.

کاشی در حقیقت نوعی سنگ مصنوعی است واژه کاشی از اسم شهر کاشان گرفته شده که در اوایل دوره اسلامی به عنوان مرکز سفال سازی ایران مشهور بوده است.

به کاشی در لاتین (tile) گفته می شود، که مترادف با واژه ی فرانسوی (tuile) به معنی گل پخته شده سقف است، کاشی دارای طول و عرض و ضخامت های متفاوت است.

تولید اولین کاشی‌ به دوران ایران باستان بر می گردد، اگر تا به حال به آثار باستانی که عمر آن ها حتی ممکن است به بیش از 2500 سال هم برسد توجه نموده باشید.

مشخصات انواع کاشی سنتی قیمت مناسب ساختمانی

در سال های اخیر استفاده از انواع کاشی و سرامیک ساختمانی در ایران رشد خیر کننده ای یافته است به طوری که این کالای لوکس در دهه های گذشته بدل به یک جزء رایج در ساختمان ایرانیان شده است.

شهرت کاشی به داشتن تنوع بالا در رنگ، طرح، ابعاد و کیفیت آن معروف هستند، ولی یکی از مورد های مهمی که اکثر مردم در مورد آن نمی دانند انواع مختلف کاشی از نظر ساختار آن می باشد.

دانستن این که ساختار مختلف کاشی چه تفاوتی هایی به هم دارند به فرد کمک می کند، تا در انتخاب خود برای کاربرد های مختلف کاشی دقت بیشتری به خرج بدهد.

کاشی های مناسبی که ساختار آن با کاربرد مورد نظر شما سازگاری بیشتری داشته باشد را انتحاب نماید و به بدین ترتیب از هدر رفت سرمایه ای که با آن قصد خرید کاشی دارید جلوگیری شود.

شاید الان متوجه این موضوع مهم نباشید، ولی بعد از مطالعه ی این مطلب می توانید بفهمید که چطور می توان با خریدی درست، در هزینه کرد خود برای خرید کاشی سنتی قیمت مناسب صرفه جویی کنید.

با تماس با کارشناسان مجموعه ما می توانید در خرید انواع کاشی سنتی استخری، کاشی ضد اسید، کاشی پرسلان، کاشی بیمارستانی و غیره با قیمت های مناسب راهنمایی های مناسبی را دریافت کرده و هر نوع کاشی که مد نظر داشتید را خریداری کنید.

 

خرید انواع کاشی سنتی ساختمانی
خرید انواع کاشی سنتی ساختمانی در طرح های فوق العاده زیبا – نما مارک

 

خرید انوع کاشی ساختمانی

در ادامه مقاله کاشی سنتی قیمت مناسب به این سوال همیشگی مشتریان حوزه مصالح ساختمان یعنی چند نوع کاشی با چه قیمت هایی داریم خواهیم پرداخت. انواع متداول کاشی از نظر روش تولید را نام خواهیم برد و سپس به توضیح برخی از آن ها خواهیم پرداخت.

انواع کاشی سنتی قیمت مناسب شامل کاشی های سنگی، کاشی های موزاییکی، کاشی های سرامیکی، کاشی های پرسلان، کاشی های ویترای، کاشی های لعابی، کاشی های بهداشتی و… می باشد.

کاشی پرسلانی:

این کاشی ها در درجه حرارت بسیار بالایی پخته می شود و همین موضوع باعث می گردد، تا این نوع کاشی ها از تراکم بسیار بالا، سختی، مقاومت و استحکام بهتری نسبت به دیگر کاشی ها برخوردار باشد.

کاشی بدنه سیمانی:

مراحل ساختن این نوع کاشی ها بدین صورت است که ابتدا ماده سازنده آن ها را در قالب می ریزند و سپس آن ها را با درجه حرارت مخصوص می پزند یا به طور طبیعی خشک می نمایند.

همچنین می توانند برای مرحله رنگ دهی به این نوع کاشی در ماده ی اولیه آن از انواع رنگ استفاده نمایند. برای جلوگیری کردن از نفوذ کردن رطوبت و همچنین بالا بردن مقاومت کاشی در برابر لک گرفتن باید پس از نصب، حتما آن ها را درزگیری نمود.

موارد استفاده از کاشی سرامیک سنتی

همان طور که نام این محصول پیداست از سرامیک سنتی دیوار به منظور دیوار پوشی واحد های مسکونی و تجاری استفاده می شود اما ویژگی های منحصر این محصول منجر شده است تا روز به روز استفاده ها از آن گسترش یابد و از این سرامیک ها در فعالیت های مختلف دیگری نیز استفاده شود که در ادامه چند مورد آن ها را به شما توضیح می دهیم.

برخی از سرامیک های دیوار پوش دارای ویژگی هایی هستند که از آن به عنوان کف پوشی حوض ها، استخر ها، آبنما ها و … نیز استفاده شود؛ از جمله ویژگی های این کاشی ها مقاومت بالای آن ها در برابر جذب رطوبت، مقاومت در برابر لغزش، مقاومت در برابر تغییر دما و … می باشد که موجب امنیت و برتری این کاشی ها نسبت به دیگر سرامیک ها گردیده است.

نوع دیگری از کاشی های دیوار پوش که ضخامت و دوام بالا تری دارند به منظور پوشش بنای ساختمان ها استفاده می شود زیرا آن ها ماندگاری بالایی دارند و در برابر عوامل بیرونی تخریب کننده نفوذ ناپذیر هستند و مدت زمان زیادی می توانند بدون مشکل ایفای نقش کنند.

این کاشی ها در چندین طرح و مدل مختلف با نقش های سنتی و تصاویر تاریخی نیز تولید می شوند تا به منظور مرمت و بازسازی نمای ساختمان های سنتی و قدیمی و یا بنا های تاریخی و عمومی به کار گرفته شود.

 

تفاوت کاشی و سرامیک
تفاوت کاشی و سرامیک – نما مارک

 

تفاوت کاشی و سرامیک هنگام خرید

انتخاب و خرید کاشی سنتی قیمت مناسب به عنوان یک پوشش مناسب برای کف و دیوار کار بسیاری دشواری است. به همین علت در ابتدا در مورد مزایای استفاده از کاشی سنتی قیمت مناسب صحبت خواهیم نمود، تا شما را در برگزیدن بهترین نوع کاشی یاری نماییم. کاشی سنتی یه عنوان یک مصالح ساختمانی با تنوع بالا در طرح، محیط چشم نوازی را ایجاد می کند.

کاشی ها فقط برای پوشش دیوار مناسب هستند و به دلیل نداشتن استحکام کافی نمی توان کاشی را برای سطوح کف کار کرد. مقاومت کاشی نسبت به هم گروه خود یعنی سرامیک در برابر نیروی فشار و حتی شدت سرما و گرما بسیار کم است.

•    کاشی‌ها با طبیعت سازگار هستند
•    کاشی‌ها نیاز به مراقبت ندارد
•    ماندگاری بالای کاشی‌ها
•    کاشی‌ ها بسیار سریع و راحت نصب‌ می گردند
•    کاشی‌ ها بر روی هر نوع از سطوح قابلیت نصب دارند
•    کاشی ها دارای تنوع بسیار زیادی هستند
•    کاشی‌ها مقرون به صرفه‌اند

تا حالا به این فکر کرده اید که آیا اصلا کاشی سنتی قیمت مناسب لازم دارید و یا سرامیک و اینکه تفاوت کاشی و سرامیک چیست و کدامیک برای مصرفی فعلی که نیاز دارید به کارتان می آید؟

برای اینکه بدانیم کاشی با سرامیک چه تفاوتی با هم دارند در ابتدا باید هر کدام را به تنهایی بشناسیم،کاشی در شکل های مختلف و با ضخامت های متفاوت تولید می شود. کاشی ها از مواد سخت مانند شیشه، سنگ، فلز و غیره و در درجه حرارت بالای ۱۰۰۰ درجه ساخته می شوند، از کاشی‌ها به عنوان یکی از مصالح ساختمانی برای پوشاندن کف، سقف، دیوار و یا سطوح دیگر استفاده می‌شود.

سطح کاشی ‌ها را با نوعی لعاب می ‌پوشانند، لعاب می‌تواند براق، مات، طرح دار، ساده و… باشد، که برای انواع سلیقه ‌های مختلف ساخته و طراحی می‌شوند. اما سرامیک به این صورت است که اگر برای لعاب روی کاشی به جز مواد استفاده شده برای لعاب کاشی، از مواد و غیر معدنی و غیرآلی نیز استفاده می‌شود، کیفیت آن لعاب کاملا متفاوت خواهد بود و به آن سرامیک گفته می شود.

انواع کاشی سنتی قیمت مناسب نما مارک از جمله سرامیک‌ ها همچنین در دما هایی بالاتر پخته می ‌شوند و عمل پختن آن ها چندین مرتبه انجام می‌شود، برای مثال از سرامیک در پوشش کف سرویس بهداشتی و کف حمام استفاده می‌ شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش